Virtual Aviation Reference
REDSTAR
Download Airplane Comparisons and other useful materials    
 
Αρχική Σελίδα
Αεροσκάφη
     
Πολεμικά αεροσκάφη, στρατιωτικά αεροσκάφη, μαχητικά

Α-60

Ιπτάμενη πλατφόρμα λέιζερ
   

A-60. Πρώτη πτήση: 1981 © Beriev AC Company

Φωτογραφία © Beriev AC Company

Στις αρχές της δεκαετίας του '80 οι ΗΠΑ άρχισαν ν' αναπτύσσουν αντιδορυφορικά οπλικά συστήματα με ακτίνες λέιζερ.Τα πρώτα πειράματα, έγιναν από ένα αεροσκάφος Boeing NKC-135 ALL εξοπλισμένο με τα κατάλληλα όργανα μέτρησης. Ενώ για το αντίστοιχο πρόγραμμα των Σοβιετικών χρησιμοποιήθηκε ένα ΙL-76 MD με χαρακτηριστικό USSR-86879.
Για να πραγματοποιηθεί η βολή της δέσμης λέιζερ από το αμερικανικό Boeing, εγκαταστάθηκε ειδικός εξοπλισμός στα πλάγια της ατράκτου, ενώ στο εμπρόσθιο τμήμα της σε ειδικούς θόλους εγκαταστάθηκαν οι γεννήτριες. Η εγκατάσταση αυτή ήταν ανάλογη αυτής του ΙL-76 PP. Βασικές τροποποιήσεις που έγιναν στο IL-76 ήταν, η αλλαγή θέσης στην APU και η ενίσχυση των μπροστινών θυρών και μπροστινών εξόδων κινδύνου. Αφαιρέθηκε το ραντάρ και στη θέση του τοποθέτησαν έναν πυργίσκο, από τον οποίο θα γίνεται η βολή της δέσμης λέιζερ. Για τη σωστή λειτουργία του πυργίσκου για τη βολή της δέσμης λέιζερ, έχει τοποθετηθεί ακριβώς από κάτω ένας θόλος που καλύπτει μια κεραία και το σύστημα του εγκλωβισμού και παρακολούθησης στόχου. Από τα αλεξινέμιο του ναυτίλου απέμειναν μόνο δυο παράθυρα από πλάγια (μάλλον όλος ο χώρος του ναυτίλου καταλήφθηκε από τον εξοπλισμό του πυργίσκου και το σύστημα βολής του όπλου λέιζερ).
Για την καλύτερη αεροδυναμική συμπεριφορά υιοθετήθηκε η λύση της τοποθέτησης του πυροβόλου λέιζερ πάνω στην άτρακτο σε ένα ειδικό αεροδυναμικό κάλυμμα, ενώ το ίδιο το πυροβόλο θα ήταν αναπτυσσόμενο (και μετά τη δοκιμή θα συμπτυσσόταν μέσα στην άτρακτο). Όλο το σύστημα τοποθετήθηκε πάνω στην άτρακτο μεταξύ πτέρυγας και κάθετου σταθερού. Τα τμήματα του συστήματος μετά τη λειτουργία τους αναδιπλώνονταν μέσα στην άτρακτο.


A-60
A-60 Ιπτάμενη πλατφόρμα λέιζερ © Κων/νος Πανιτσίδης
Ιπτάμενη πλατφόρμα λέιζερ © Κων/νος Πανιτσίδης
(κάντε κλίκ στην εικόνα)


Ακριβώς πίσω από την πτέρυγα εξέχουν από την άτρακτο καλύμματα με προφίλ ανάλογο της πτέρυγας, ενώ η ράμπα φόρτωσης και εκφόρτωσης παρέμεινε ίδια. Την τροποποίηση του αεροσκάφους ανέλαβε πιο ειδικό σχεδιαστικό γραφείο το G.M. Beriev στο Taganrog, στο εργοστάσιο Georgia Dmitrova με έδρα επίσης το Taganrog. To εργοστάσιο αυτό είναι αυτό που έκανε τις μετατροπές των αεροσκαφών Α-50 AEW και του ανθυποβρυχιακού Tu-142.
Το τροποποιημένο αεροσκάφος Α-60 φέρεται από πληροφορίες, να καταστράφηκε ολοκληρωτικά στο αεροδρόμιο Chkalow στην περιοχή της Μόσχας από πυρκαγιά. Στις 29 του 1991 απογειώθηκε το δεύτερο πρωτότυπο (1Α2 με χαρακτηριστικό USSR-86879) με τον επικεφαλή αρχιδοκιμαστη Dem’yanovskim. Το αεροσκάφος έφερε καινούργιας σχεδίασης εξοπλισμού (με ανεπισιμες πληροφοριες το αεροσκαφος, το οποίο το 1993, στάθμευε στο αεροδρόμιο του Taganrog το οποίο όμως για άγνωστους λόγους οδηγήθηκε σε αποσυναρμολόγηση)
. Ενώ η εργασίες πάνω στην ιπταμένη πλατφόρμα συνεχίζονται μέχρι και σήμερα.

 
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ  
A-60 Ιπτάμενη πλατφόρμα λέιζερ © Κων/νος Πανιτσίδης
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Illyshin / TANTK G.M. Berieva
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Ιπτάμενη πλατφόρμα λέιζερ Α-60 (1Α)
ΠΛΗΡΩΜΑ
4 άτομα + 10 χείριστες
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
4 στροβιλωθητές διπλής ροής/ D-30KP ΙΙ
Μέγιστη ώση, kg
4 x 12.000
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος, m
46,86
Ύψος Α/φους, m
14,86
Εκπέτασμα πτερύγων, m
50,5
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
300
ΒΑΡΗ
Μέγ. βάρος απογείωσης, kg
179.000
Κένο, kg
92.000
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγ. ταχύτητα, km/h
850
Τταχύτητα περιπολίας, km/h
700
Εμβέλεια, km
8.200
Επιχειρησιακή οροφή, m
13.800
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
πυροβόλο λέιζερ
     
Download Airplane Comparisons and other useful materials
 
Αρχική Σελίδα